Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Trauma-Informed Educational Leadership

Developing Leadership Practices Towards Social Equity

Helen Stokes, Jack Greig, Tom Brunzell
€ 96,95
+ 193 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Trauma-Informed Educational Leadership, part of the Emerald Studies in Trauma-Informed Education series, is a new development in the field of educational leadership and specifically addresses educational leadership through the lens of trauma- informed educational practice. It is the first research to document work with leaders over time as they undertook the complex work to bring about changing their schools from trauma-impacted to trauma-informed.

The research is drawn from four Australian schools (secondary, primary and special education) in suburban areas that experience high levels of financial and social disadvantage and low levels of educational achievement. The authors research with school leaders has resulted in suggested key leadership practices for implementing trauma-informed strategies, embedded supports for upskilling and supporting staff to sustain trauma-informed education, and incorporating the mindset of a trauma-informed leader working towards student achievement and equity within their communities.

The authors explore how school leaders can support teachers to change their practice in the classroom, how they can move their schools from undertaking professional learning in trauma-informed positive education (TIPE) to then implementing, maintaining and growing a positive trauma-informed culture in their schools and what leadership practices are pivotal to bringing about change.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781836080978
Verschijningsdatum:
5/11/2025
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
426 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 193 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.