Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The fast-growing body of postcolonial drama is progressively gaining its just recognition in the twentieth-century canon of English-language plays. From the vantage point of various samplings along the Trans-Pacific axis linking English Canada, Australia and New Zealand, this monograph seeks to document the significance of this emerging postcolonial theater. More specifically, it examines the myriad ways in which, over the last two decades, representative mainstream, ethnic and First Nations playwrights have dramatized Europe's «Other» in its multiple guises. In their efforts to match new content with innovative form, these artists have followed transgressive itineraries, redrawing the boundaries of conventional Western stage realism. Their new aesthetics often relies on techniques akin to Homi Bhabha's notions of hybridity and mimicry. The present study offers detailed analyses of the modes of hybridization through which Judith Thompson, Louis Nowra, Tomson Highway, Jack Davis, Hone Kouka, and other prominent writers have articulated subtle forms of psychic, grotesque, and mythic magic realism. Their legacy will undoubtedly affect the postcolonial dramaturgies of the twenty-first century.