Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Following on the volume Museum Experience Design (2018), this book acknowledges the changing role of museums in society with a focus on designing experiences as vehicles for transformation. We look at transformation through a systemic perspective, anchored in the experience that museums offer to visitors. One facet of our exploration regards the museum experience itself as an instrument for change. At this level we conceptualise what we mean by a transformative experience and look at design approaches specifically geared towards inducing transformation. We then turn attention towards the way recent changes in the socio-political and cultural context reverberated in structural and functional changes inside the museum and connected institutions and communities, with shifting museum identities and new forms of cooperation emerging. Finally, we zoom in on the role of technology in the making of transformative museum experiences, looking at opportunities and affordances but also calling for an ethical approach to integration of technology in museum practice.