Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book refutes the claim that tragedy is no longer a vital and relevant part of contemporary American theatre. Tragedy in the Contemporary American Theatre examines plays by multiple contemporary playwrights and compares them alongside the works of America's major twentieth-century tragedians: Eugene O'Neill, Arthur Miller, and Tennessee Williams. The book argues that tragedy is not only present in contemporary American theatre, but issues from an expectation fundamental to American culture: the pressure on characters to create themselves. Tragedy in the Contemporary American Theatre concludes that tragedy is vital and relevant, though not always in the Aristotelian model, the standard for traditional evaluation.