Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Higher Education is a rich and diverse environment which allows so many different types of people and disciplines to flourish. Medieval Studies is a particular confluence of this, with the meeting of history, literature, history of art, archaeology, and more. The contributors describe their lived experience of disability and how this intersects with the discipline of Medieval Studies, embracing both the challenges and the joy this can bring. They discuss teaching, research, and just existing within the university, bringing in theoretical approaches as well as linking to medieval texts. Towards an Accessible Academy provides a unique perspective on the state of accessibility within this field and in the university environment more broadly. This volume sits between work which centers the experience of disabled academics and which provides guidance for supporting disabled students. While providing real-life testimonies of disability in the academy, many chapters also include practical advice on best practice in supporting disabled scholars and students, as well as how the authors feel connected to the medieval sources we study. The book is also a call to action for all of its readers to actively practise allyship, providing clear examples of how we might all implement the advice given by contributors to improve the accessibility of our academy.