Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This practice-led enquiry sets out to develop and test a model of theatre making - called a New Pacific Theatre - that reflects the geographic, cultural and spiritual dimensions of our environment. In this practice, actors are connected with their body and the earth (they have feet), the archetypal qualities inherent in nature and culture are incorporated in training and performance (return of the gods), a sense of adventure and risk-taking is emphasized, and it relates to the multiple cultures and communities in our environment. Presence, defined as the ability to be sensorially alive in the moment, and site-specific performance, a creative response to locality, emerged as the two key strategies to connect with self, other and environment. Based on selected principles, strategies and values from the whare tapere (pre-European Māori performing arts), devised theatre, the Michael Chekhov technique and Japanese Noh theatre, an intercultural approach to site-specific performance evolved, that interweaves the four pathways of connection, collaboration, exploration and transformation.