Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is about watching theatre; and how to utilise a corporeal semiotics to read genres of contemporary theatre. It suggests that three key concepts interact: genre, the formal term that structures theatricality, including the textual grammar of a dramatic work, its performance style, theatrical frame, and mode of rhetorical address; corporeality, an assemblage of the troubling physical work of the actors, the figurative forms in the text, and the ambivalent bodies of the spectators; and performance, the presenting of theatre as symbolic action in the social world. In order to develop new models of embodied spectatorship, these essays examine canonical productions of Medea, King Lear, Miss Julie, Genesi: The Museum of Sleep directed by Deborah Warner, Barrie Kosky, Anne Bogart, and Romeo Castellucci. With close attention to bodies and texts in performance, the book argues that to watch theatre is an intimate, yet political, atunement to processes of human transfiguration. It concludes by offering a reinvigorated perspective on tragedy and tragic experience in the theatre.