Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Reading is a cultural activity valued by most members of society though not practised by all despite the real and perceived benefits; cognitive, social and pyschological. To read or not to read is a unique study, exploring how reading habits develop; factors affecting this development and why some adults choose to read for leisure or not. It draws from various disciplines: psychology, sociology, market research, education, literacy studies, and biographies/autobiographies; and empirical evidence. It contains a detailed ethnographic study, extensive individual quotes, and an analysis of reading habits, including reading values and outcomes, and choice and acquisition of reading materials. The book illustrates ways in which reading constructs and habits are shaped by an individual s environment and suggests that by adolescence an individual s reading construct has become a core construct, affecting perception of reading behaviour and skills. This book will be of interest to anyone involved with reading, particularly educationalists, parents, psychologists and those working in the field of literacy studies.