Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The conditions for strategic health communication campaigns as a public health tool are examined for low-income contexts. The theoretical framework drafts a socioecological model with an extension of poverty influences to bring into focus the dynamics of a resource-poor environment and its impact on health-related behaviours and health campaigns. The research design includes two studies conducted in Sierra Leone. Study 1 triangulated three qualitative methods to explore past and current health communication practice in Sierra Leone. Study 2 is a mixed-methods field experiment on handwashing which explored the effects of different campaign strategies. Results show that a community-based participatory approach with the inclusion of local leaders as health messengers was associated with higher chances of behaviour change than a non-treated setting. Further pathways for context-sensitive approaches for deprived audiences are suggested.