Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Those Who from Afar Look Like Flies is an anthology of poems, informative essays and statements on poetics that aim to provide an organic profile of the evolution of Italian poetry after World War II. Picking up in the mid-1970s and culminating in present-day, the book refutes the decline of Italian poetry caused by the urgency of the era's political disarray. Documenting, among others, the works of Balestrini, Giuliani, Pagliarani, Pasolini, Rosselli, Sanguineti, Villa, and Zanzotto, the second volume of Those Who from Afar Look Like Flies is a collection of poems and essays organized in a series of connected sections where stylistic or substantial changes in intent in the poetics of a group or an individual poet are documented. Offering an extensive, chronological exploration, authors whose stylistic developments underwent significant changes appear more than once. This volume proves how Italian research poetry developed and advanced and elaborates upon the legacy of the historical avant-garde and of the neo-avant-garde. Authorities on Italian literature Luigi Ballerini and Beppe Cavatorta argue against the notion that in the mid-1970s experimental poetry ceased to be a viable social activity and demonstrate instead the resurgence and enhancement of the literary art form.