Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The 19th century in France witnessed the emergence of the structures of the modern art market that remain until this day. This book examines the relationship between the avant-garde Barbizon landscape painter, Théodore Rousseau (1812-1867), and this market, exploring the constellation of patrons, art dealers and critics who surrounded the artist. It argues for the pioneering role of Rousseau, his patrons and his public in the origins of the modern art market, and, in so doing, shifts attention away from the more traditional focus on the novel careers of the Impressionists and their supporters. Drawing on extensive archival research, the book provides new insight into the role of the modern artist as professional. It provides a new understanding of the complex iconographical and formal choices within Rousseau's work, rediscovering the original radical charge that once surrounded the artist's work and led to extensive and peculiarly modern tensions with the market place.