Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study aims to disclose the inner dynamics of the rich and diverse milieu within the Ottoman-Turkish society that created its unique hybrid forms through the scenic arts against an understanding of modernity in terms of a simple import or imitation of Western cultural forms. In the 19th century Armenians pioneered this process with melodramas, necessitating the presence of female performers on the stage; Armenian women thus went onstage with patriotic motives. Among the two leading figures of the Turkish Republic period are Nazim Hikmet, the most prolific but severely censured Turkish dramatist and Muhsin Ertugrul, who founded the subsidised theatres of Ankara and Istanbul. A later phase of modernisation arrives in the sixties with a social awakening towards the conditions of the rural society: Ankara becomes the seat of "popular" theatre after the founding of Ankara Art Theatre, in 1961. Mehmet Ulusoy's work in France in the 1970–1980s crowns the final synthesis.