Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is the first book to examine how the concept and disagreements around post-truth have been explored in the world of theater and performance. It covers a wide spectrum of manifestations and expressions-from the plays of Caryl Churchill, Anne Washburn, and David Henry Hwang, to the inherent theatricality of press conferences, FBI interviews and protests that embrace the confusion created by post-truth rhetoric to muddy issues and deflect blame, to theatrical performance, where the nature of truth is challenged through staged visuals which run counter to what the audience hears, provoking a debate about where the truth actually lies.
With contributions by scholars from around the world, Theater in a Post-Truth World considers a wide array of examples from American and British drama and politics, Australian theater, and the work of performance artist Marina Abramovic. Together these provide a glimpse into how the theater in its many forms provides a venue to raise awareness and encourage critical thinking about the contemporary ubiquity of post-truth.