Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the German-speaking world there has been a new wave - intensifying since 2007 - of autobiographically inspired writing on illness and disability, death and dying. Nina Schmidt's book takes this writing seriously as literature, examining how the authors of such personal narratives come to write of their experiences between the poles of cliché and exceptionality. Identifying shortcomings in the approaches taken thus far to such texts, she makes suggestions as to how to better read their narratives from the stance of literary scholarship, then demonstrates the value of a literary disability studies approach to such writing with close readings of Charlotte Roche's Schoßgebete(2011), Kathrin Schmidt's Du stirbst nicht (2009), Verena Stefan's Fremdschläfer (2007), and - in the final, comparative chapter - Christoph Schlingensief's So schön wie hier kanns im Himmel gar nicht sein! Tagebuch einer Krebserkrankung (2009) and Wolfgang Herrndorf's blog-cum-book Arbeit und Struktur (2010-13). Schmidt shows that authors dealing with illness and disability do so with an awareness of their precarious subject position in the public eye, a position they negotiate creatively. Writing the liminal experience of serious illness along the borders of genre, moving between fictional and autobiographical modes, they carve out spaces from which they speak up and share their personal stories in the realm of literature, to political ends.