Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A celebration of the richness of figurative painting over the last 100 years and a passionate critique of the accepted history of art in the 20th century.
Figurative painting is due a reappraisal. In this passionately argued volume the distinguished writer and artist Timothy Hyman cuts a new path through the tangle of twentieth-century art. The World New Made explores the work of more than fifty individual painters, presenting a collective ‘Resistance’ who together offer a human-centred alternative to the dominance of the Abstract or the Conceptual in conventional narratives of modern art.
Structured not as a survey but as in-depth studies of more than 130 specific artworks, this lavishly illustrated book brings these often marginalized artists centre-stage: not just Alice Neel and Balthus, Max Beckmann and Frida Kahlo, but also Marsden Hartley and Charlotte Salomon, Bhupen Khakhar and Jacob Lawrence. A rich cast is brought to life, partly through their own writings. As the author argues, ‘All across the world, isolated artists found new idioms for human-centred painting in the midst of modern life.’