Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What Barry Lopez did in expanding our vision of the frozen North in Arctic Dreams, William Fox has done in broadening our perceptions of the desert expanses of the West's Great Basin.Roughly a quarter of a million acres of land spanning much of Utah and most of Nevada, the Great Basin is the highest and driest of the American deserts, a vast empty tract on the nineteenth-century maps of our continent. Explorers and cartographers found it imponderable; pioneers and settlers found it uninhabitable. And today the Great Basin remains a largely unknown and forbidding landscape, one that continues to exercise a powerful influence on human desire and imagination.The Void, the Grid, & the Sign guides us to a place so unusual and disorienting that it can overcome rationality and become the locus for our most fanciful and fearsome projections: mythical rivers, mammoth artistic earthworks, alien spaceships, jet-propelled race cars, and weapons of mass annihilation.In The Void, Fox walks us through this landscape, investigating our responses to the Great Basin's appearance -- a pattern of mountains and valleys on a scale so large, so empty and undifferentiated by shape and form and color, that the visual and cognitive expectations of the human mind are confounded and impaired.The Grid focuses on the evolution of cartography in the nineteenth century and the explorations of John Charles Fremont in his search for the legendary Buenaventura River. Fox invites us on a Great Basin road trip, tracing the net of maps, section markers, railroads, telegraph lines, and highways that humans have thrown across the void throughout history.The Sign considers the language and the metaphorswe continue to place around and over the void, revealing the Great Basin as a vast palimpsest where the neon-lined boulevards of Las Vegas overlay and interplay with millennia-old petroglyphs and pictographs.Through vivid and arresting prose drawing from the disciplines of natural history, art history, cognitive psychology, western history, archaeology and anthropology, The Void, the Grid, & the Sign traverses the knowns and the unknowns of the Great Basin, offering a tour de force of inquiry and thought.