Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Visual Novel situates the work of Christine Brooke-Rose, Ann Quin and Brigid Brophy in relation to developments in the visual arts. Focusing on four forms recurring in the novels of these authors - frames, circuits, flesh and crossings - it outlines a trend of increasing visuality throughout the 1960s and 70s as Brooke-Rose, Quin and Brophy began to pose questions about literary and social forms, and the possible relationships between the two. With questions of form coming back into critical interest, Hilary White revisits the work of these decades to develop a new understanding of visuality as it relates to literary study and consider the potential for disrupting disciplinary space through writing and rewriting. As the first book to address the work of Brooke-Rose, Quin and Brophy in tandem, this volume asserts the continued relevance of these three important, but often overlooked, authors to discussions of visual form and (in)discipline in writing, aesthetics and politics.