Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This Element weaves together literatures on autochthony and belonging and on African urbanism to shed new light on the ability of the African state to undertake development interventions in some of the most important urban centers on the continent. It explains variations in levels of trust in the African state that shape neighborhoods' responses to states' development interventions. Focusing on the Senegalese state's construction of the VDN 2 highway on the outskirts of the capital, Dakar, the author argues that in major African cities with colonial origins, whether neighborhoods project themselves as 'autochthonous' or 'migrant' communities shapes general attitudes toward the state and influences the capacity of the state to carry out development interventions in these areas. In these cities, states are more likely to successfully intervene in neighborhoods dominated by 'new' migrants to the city than in those neighborhoods that portray themselves as 'autochthones' of these cities.