Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Shawcross proposes that the many ambiguities surrounding Milton's dramatic poem 'Samson Agonistes' are intentional: the actual words, the dates of composition, the genre, and the characters - particularly Samson and Dalila but including Manoa, Harapha, and the Chorus. Ambiguity also lies in Milton's presentation of political issues both philosophical and practical, his treatment of gender concepts, the constant questioning of the reader, and the poem's effect. Discussing all these elements, Shawcross follows with a detailed reading of the text which argues that it remains purposefully ambiguous, reflecting Milton's own recognition of the uncertainty of the content, and suggesting that Milton himself would question some of the nice 'solutions' that modern scholarship has offered in the last two decades. JOHN SHAWCROSS is Professor of English, Emeritus, University of Kentucky.