• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Informatica
  4. Programmeren
  5. The Ultimate Guide to 2D games with Unity

The Ultimate Guide to 2D games with Unity E-BOOK

Ultimate Guides, #2

Patrick Felicia
E-book | Engels | Ultimate Guides
€ 8,99
+ 8 punten
Onmiddellijk beschikbaar
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Onmiddellijk geleverd via e-mail

Omschrijving

Get started with 2D Games and Unity without the headaches
Without my book, most people spend too long trying to create 2D games and learn C# with Unity the hard way. This book is the only one that will get you to learn Unity fast without wasting so much time. It includes 15 chapters that painlessly teach you the necessary skills to master C# with Unity and to create 2D interactive games.

What you will learn

After completing this book, you will be able to: Code in C#. Understand and apply C# concepts. Create 2D games. Create a wide range of 2D games including a 2D platformer, a shooter, a word-guessing game, a memory game, a card game, and a puzzle. Create and use C# variables and methods for your game. Include intelligent NPCs that chase the player. Manage collisions, key inputs, and colliders. Create and update a user interface. Load new scenes from the code, based on events in your games.



Content and structure of this book
The content of each chapter is as follows:

Chapters 1, 2, 3, 4, and 5 will show you how to create a platformer game with most of the features that you usually find in this genre. Chapters 6, 7, 8, 9, and 10 will show you how to create a shooter game with a moving space ship controlled by the player, a scrolling background, missiles, moving asteroids, and much more. Chapter 11 will show you how to create a word guessing game where the player needs to guess a word, picked at random. Chapter 12 will show you how to create a memory game based on the famous "Simon Game". Chapter 13 will show you how to create a card-guessing game where the player needs to memorize the location of cards on a board and to also match identical cards in order to win. Chapter 14 will show you how to create a puzzle where the player has to move and combine puzzle pieces to complete the puzzle.


If you want to start coding in C# and create your own 2D games with Unity using a tried-and-tested method: download this book now

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
488
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781092848695
Verschijningsdatum:
4/10/2020
Uitvoering:
E-book
Bestandsformaat:
ePub
Afmetingen:
216 mm x 279 mm
Gewicht:
1120 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 8 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.