Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Thorstein Veblen was once described by Fortune magazine as "America's most brilliant and influential critic of modern business and the values of a business civilization," and his wisdom and often dry, satiric wit continues to be obvious today. In The Theory of Business Enterprise, first published in 1904, he ravages corporate malfeasance and the greed that was spurring the robber barons of his day. If it all sounds familiar a century later, it's a testament to the timelessness of Veblen's criticisms of the corporate world, the wrongdoings of which today he would readily recognize. Modern readers will appreciate this reintroduction to one of the great economic thinkers. American economist and sociologist THORSTEIN BUNDE VEBLEN (1857-1929) was educated at Carleton College, Johns Hopkins University and Yale University. He coined the phrase "conspicuous consumption." Among his most famous works are The Theory of the Leisure Class (1899), Imperial Germany and the Industrial Revolution (1915), and The Higher Learning in America: A Memorandum (1918).