Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In The Theatre of the Street: Public Violence in Antwerp During the First Half of the Twentieth Century Antoon Vrints offers a historical analysis of the meanings and functions of street violence in a modern European city. Commonly perceived as the senseless outcome of social disintegration in urban contexts, public violence appears here as a meaningful strategy to settle conflicts informally. Making use of Antwerp police records, Vrints shows that the prevailing discourse on public violence does not pass the test of empirical facts. The presumed correlation between the occurrence of public violence and the decline of neighbourhood life must even be reversed to some extent. The nature of public violence paradoxically points to the crucial importance of neighbourhood networks.