Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A reporter embarks on an investigation of a string of unconnected suicides—which then leads into an exploration of the phenomenon of suicide itself—in this elegant existential novel, the third and final volume of Antonio Di Benedetto’s Trilogy of Expectation.
A stymied reporter in his early thirties embarks on an investigation of three unconnected suicides. All he has to go on are photos of the faces of the dead. Other suicides begin to proliferate, while a colleague in the archives sends him historical justifications of self-murder by thinkers of all sorts: Diogenes, David Hume, Emile Durkheim, Margaret Mead. His investigation becomes an obsession, and he finds himself ever more attracted to its subject as it proceeds.
The Suicides is the third volume of Antonio Di Benedetto’s Trilogy of Expectation, a touchstone for Roberto Bolaño and deemed “one of the culminating moments of twentieth-century fiction” by Juan José Saer. Following Zama (set during the eighteenth century) and The Silentiary (set during the 1950s), this final work takes place in a provincial city in the late 1960s, as Argentina plummets toward the “Dirty War.”