Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This collection of papers (including three completely new ones) by one of the foremost philosophers in epistemology transcends two of the most widely misunderstood positions in philosophy--foundationalism and coherentism. Audi proposes a distinctively moderate, internalist foundationalism that incorporates some of the virtues of both coherentism and reliabilism. He develops important distinctions between positive and negative epistemic dependence, substantively and conceptually naturalistic theories, dispositional beliefs and dispositions to believe, episodically and structurally inferential beliefs, first and second order internalism, and rebutting as opposed to refuting skepticism. These contrasts are applied not only to rational belief, but to rational action and the rationality of desires and intentions. The overall position is a pluralist, moderately rationalistic, internalist theory of justification and a partly externalist conception of knowledge. However, by virtue of offering a theory of rationality as well as an account of knowledge and justified belief, it will interest philosophers of ethics, science, and the social sciences and teachers and students of epistemology.