Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Stage Works of Philip Glass is the first publication to exclusively examine Glass's stage works from 1976 to the present day. Glass, who is regularly acclaimed as the most popular living classical composer, created stage works that have had a mesmerizing effect on younger generations. Robert Waters analyses Glass and his music for the theatre in the context of other composers interested in so-called minimalist features. His discussion includes three introductory chapters that address the validity versus invalidity of terms such as minimalism, post-minimalism, postmodernism, and neo-Romanticism, together with a brief overview of Glass's life and works. Waters examines the different types of theatre responsible for Glass's impact, including Robert Wilson's Theater of Images. He sheds light on Glass's philosophy regarding staging, text, and other theatrical components, which includes a defiance of conventional narrative, visual and aural dissociation as a theatrical technique, and deconstructionist concepts.