Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study shows that Shakespeare's plays challenge a system of periodization that divides history into three distinct eras (antiquity, the Middle Ages, modernity). In Troilus and Cressida and The Two Noble Kinsmen, several conceptions of time and temporality are played through in a way that shows that the idea of linear time and progressive, teleological history upon which our concept of periodization is based, is inadequate to the complexities of temporal relations. Instead, these plays, being based on ancient sources that were rewritten many times throughout the Middle Ages and the Renaissance, suggest an understanding of time that is best expressed with the help of the metaphor of the palimpsest. A palimpsest contains multiple temporal layers that are entangled and interwoven without hierarchy rather than successively or chronologically arranged. The question of period construction is thus posed performatively in these plays, with a special focus on the invention of the Middle Ages.