Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Christian Romanticism was a response to social changes within nineteenth-century American culture, including women's literacy, spiritual domesticity, and the idealization of childhood. This book examines the work of three artists of the first American landscape tradition -- Washington Alston, Thomas Cole, and Frederic Edwin Church -- and two clergymen -- Horace Bushnell and Henry Ward Beecher. It assesses their understanding of the artist as a social and moral teacher, the didactic role of art in society more generally, and a God who acts in history. The author finds that the art of Allston, Cole, and Church expressed and served the dominant middle-class religious ideology of the time -- Christian Romanticism. This distinguishes their work from more elitist and regional work.