Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Philosophers and social scientists have for decades - centuries even - tied themselves in knots over the supposed problem of 'individual' versus 'society', and its offshoots such as 'agency' and 'structure'. Elias shows the falsity of problem, which ought to be easily resolved by thinking in terms of processes extending over the generations - though in practice the baleful influence of philosophy leads to its constant resurrection. "The Society of Individuals" consists of three essays, the first written in 1939, the second dating from the 1940s and 1950s, and the third a final reflection composed in 1987 only three years before Elias' death. In each, Elias takes the discussion to a new level, demonstrating that individualisation is an inherent component of the personal socialisation process and of inter-generational civilising processes, exploding the myth of the 'We-less ego', and introducing important conceptual innovations, including 'I-identity' versus 'We-identity' and the 'We-I balance'.