Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The problems I address in this book are among the least studied in the soci- ology of science and knowledge. Part I is a critique of the claim that there are parallels between ancient mysticism and modern physics, and a sociological analysis of this claim as a strategy in intellectual conflict. This study must. ultimately be rooted more firmly in a: type of sociology of knowledge that is just now beginning to crystallize (and which I discuss in Chapter 7), and a sociology of religion that is not so much unknown as underground, and timid, that is, a non-worshipful materialist sociology of religion. My study of physics-mysticism parallelism is a vehicle for exploring epistemic strategies. I thus conclude Part I by sketching a materialist, emancipatory epistemic strategy. My conclusion brings together a number of ideas formulated by myself and others over the past several years, but stops short of a systematic synthesis. A more integrated and coherent "model" than what I can sketch here must wait on the results of research now in progress in the critical (as opposed to apologetic or worshipful) sociology of knowledge.