Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Research on excellence tends to focus on individual characteristics while ignoring to a large extent the wider socio-cultural aspects of achievement. This is especially evident in sports. The aim of this study is to frame the issue of sporting excellence sociologically and to address the question whether and if so how the social context affects sport performance, achievement and excellence. This work is based on four empirical research projects within the elite and youth sport culture in Iceland. Each project shows different aspects of the influence of the socio-cultural context on the value we place on sports, what sports we play, how we play sports and most notably on sport achievement. Together making a case for further sociological studies in the field of achievement and excellence in sports. This text is further intended to enrich the literature of achievement and excellence in general; to draw attention to the socio-cultural aspects of excellent performance; and to propose a new field of analysis of achievement and excellence, 'a sociology of excellence'.