Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In contrast to the Torah/Pentateuch, the Deuteronomistic History is not recognised by Jewish or Christian tradition as a separate collection and the term itself is an invention of modern biblical scholarship. In this detailed investigation of the Deuteronomistic History, Thomas Romer provides students and scholars of the Old Testament with a complete guide to this important subject. Romer briefly outlines the content of biblical books relevant to the study of Deuteronomistic History - Deuteronomy, Joshua, Judges and Samuel-Kings. He then defines the concept of Deuteronomistic History, surveying the evolution and history of the debate with particular emphasis on the work of Martin Noth. Romer then provides a sociological, historical and literary approach to the books from Deuteronomy to Kings. He examines questions such as: Why and how did Deuteronomism rise as a 'school' under Assyrian hegemony? What role did propaganda play in the composition of these books? What happened on an ideological and sociological level during the Exile and Persian period? Is the so-called Deuteronomistic literature properly understood as crisis literature? And what influence did the Deuteronomistic History have on the identity of the Second Temple period.