Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study examines the use of the term "sinner" in Luke-Acts. There is at present no scholarly consensus on the identity of the "sinner" in the Synoptic Gospels. Although the term is important in the Gospel of Luke, few works target the role of the sinner in it. Even fewer address the curious absence of "sinner" in Acts. Luke's narrative of Jesus' mission to "sinners," together with the comments about Gentiles in the gospel, prepare readers for the mission to Gentiles in Acts. Luke provides a link for readers by demonstrating how a Jewish religious sect made up of fishermen, toll-collectors, and "sinners," who claimed to have found the Messiah, became a religion with a wide Gentile following. In his use of the term "sinner," Luke suggests that "repentant Jewish sinners" and "repentant Gentile" followers of Jesus represent a fulfillment of God's promise of universal salvation.