Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Richard Leppert boldly examines the social meanings of music as these have been shaped not only by hearing but also by seeing music in performance. His purview is the northern European bourgeoisie, principally in England and the Low Countries, from 1600 to 1900. And his particular interest is the relation of music to the human body. He argues that musical practices, invariably linked to the body, are inseparable from the prevailing discourses of power, knowledge, identity, desire, and sexuality.
With the support of 100 illustrations, Leppert addresses music and the production of racism, the hoarding of musical sound in a culture of scarcity, musical consumption and the policing of gender, the domestic piano and misogyny, music and male anxiety, and the social silencing of music. His unexpected yoking of musicology and art history, in particular his original insights into the relationships between music, visual representation, and the history of the body, make exciting reading for scholars, students, and all those interested in society and the arts.