Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book surveys the work of a writer esteemed as one of the most respected contemporary Scottish poets. Having worked many years in Hull, Douglas Dunn is also associated with England, and his work is thus precariously located between English, Scottish and British poetries. In charting the discursive routes of his poetry's thematic and formal concerns, this study discusses poets' struggle for canonicity in the British literary field. Offering close readings of Dunn's performances of poetic self-identification and self-authorisation, the study applies and tests a theoretical approach in the analysis of poetry which radically de-stabilises the notion of 'poetry' itself. The readings do not presuppose any poetic 'essence' but understand the 'poetic' as a process of poetic identification performed by text, author, readership and changing historical contexts. The overall concern is to investigate the aesthetic friction between a socially engendered and an individually made poetics.