Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The issues surrounding the regimes of ice-covered areas, international straits, and passage rights of State vessels are analysed for the purpose of assessing the status of law and State practice in Russian Arctic waters. Passage through the Northern Sea Route has for decades been one of the most contentious legal issues in Soviet/Russian - U.S. relations. The jurisdictional claims of the large Arctic coastal States indicate substantial deviation from application of established law of the sea. The regimes of straits used for international navigation and passage rights of State vessels seem subordinate to the regime of ice-covered areas. The main finding is that there are certain elements of consistency in the common interpretation of existing law and the behaviour of these States. These elements seem to have put into action the process of formation of a specific customary international law, as well as implementation and interpretation of the law under the Vienna Convention on the Law of Treaties.