Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
If the transgressions of modern French poetry have been amply noted at thematic and formal levels, they remain largely unremarked at the most visceral level of reading. Indebted to, while problematizing the Kristevan concept of sémiotique, Scott Shinabargar's The Revolting Body of Poetry reveals how the very "matter" of key works forces us to enact these transgressions, when articulating textures of offensive lexica and imagery. While certain phonemes provide access to previously untapped forces, first apparent in Baudelaire and Lautréamont, compulsive repetitions produce expressive inflation, diffusing any initial impact. Césaire and Char, however, demonstrate an acquired control of these forces, intensity contained. Shinabargar concludes with a survey of contemporary poets, inviting readers to consider the legacy of revolting poetics.