Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book advances the idea that in order to address some of the criticisms against investor-state dispute settlement, a large majority of states have taken a 'normative' strategy, negotiating or amending investment treaties with provisions that potentially give more control and greater involvement to the contracting parties, and notably the home state. This is particularly true of agreements concluded in the past fifteen years. At the same time, there is a potential revival of the 'remnants' of diplomatic protection that are embedded in investment treaties since the beginning of the system. But why is the home state being brought back into a domain from which it was expressly excluded several decades ago? Why would a home state be interested in intervening in these conflicts? Is this 'new' role of the home state in foreign investment disputes a 'return' to diplomatic protection of its nationals, or are we witnessing something different?