Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
During five days in October 1829 world history was made and travel would never be the same again. Organized by the directors of the Liverpool & Manchester Railway, the Rainhill Trials shaped the destiny of the railways and proved, once and for all, the supremacy of steam power. It was a contest not without controversy: claims of corruption were leveled at George Stephenson and Henry Booth because they were senior officials of the sponsoring railway company; Messrs Braithwaite and Ericsson only found out about the trials seven weeks before they were due to take place, and supporters of the bluff Timothy Hackworth blamed (incorrectly) the failure of his engine, the Sans Pareil, on faulty castings by Messrs Stephenson. Drawing on contemporary data and analysis of replica locomotives at the re-enacted Rainhill Trials, this book shows how the locomotive evolved between 1828 and 1830, and why Rocket was so successful.