Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Starting from the notion of 'post-democracy' elaborated by Colin Crouch, which indicates an increasing tendency towards the deterioration of democratic principles and the narrowing of the public sphere, this book explores how, in the Dutch context, this process is influenced by theatre and performance practice, art policy and governmental action. It points out that, within discourses of post-democracy, aspects of depoliticisation are commonly assessed through theatrical concepts such as spectacle, play, game and theatre. At the same time, this work argues by an analysis of three performances, 'Wijksafari Utrecht' by Adelheid Roosen, a political protest by Quinsy Gario, and 'Labyrinth' by the refugee group 'We are Here Cooperative', that there might be a role for theatre in this age of depoliticisation. It proposes to scrutinise, based on the writings of Samuel Weber, a paradox of theatre. Namely, while concepts of theatre are applied to convey disapproval of government and politics, theatre has a possible emancipatory character to dispute the given order.