Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What if fashion was a state? What kind of state would it be? Probably not a democracy. Otto von Busch sees fashion as a totalitarian state, with a population all too eager to enact the decrees of its aesthetic superiority. Peers police each other and deploy acts of judgment, peer-regulation, and micro-violence to uphold the aesthetic order of fashion supremacy.
Using four design projects as tools for inquiry, Von Busch explores the seductive desires of envy and violence within fashion drawing on political theories. He proposes that the violent conflicts of fashion happen not only in arid cotton fields or collapsing factories, but in the everyday practice of getting dressed, in the judgments, sneers, and rejections of others. Indeed, he suggests that feelings of inclusion and adoration are what make us feel the pleasure of being fashionable-of being seductive, popular, and powerful.
Exploring the conflicting emotions associated with fashion, Von Busch argues that while the current state of fashion is bred out of fear, The Psychopolitics of Fashion can offer constructive modes of mitigation and resistance. Through projects that actively work towards disarming the violent practices of dress, Von Busch suggests paths towards a more engaging and meaningful experience of fashion he calls "deep fashion."