• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Psychology of Sports Fans

Aaron C T Smith
Hardcover | Engels | Psychology of Everything
€ 182,45
+ 364 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Why are so many people committed to sports? Why are they so committed? Why do fans remain loyal when this seems illogical and counter-intuitive?

The Psychology of Sports Fans explains the intricate psychological foundations of sports fandom, exploring why sports hold such emotional power across cultures and demographics. This book uncovers how sports provide meaning, identity, and community, making them an essential part of human life. The book examines the psychological mechanisms behind sports fandom, including the formation of beliefs, emotional connections, and the role of rituals. It explores how sports fandom satisfies core psychological, social, and cultural needs, drawing parallels between sports and religious devotion. Through detailed analysis, the book reveals how sports beliefs align with the brain's inherent patterns, enhancing fans' sense of satisfaction, comfort, and belonging. It also discusses the impact of cognitive biases, emotional resilience, and the communal aspects of sports, providing a comprehensive understanding of why sports are so captivating and meaningful. This book is different to most commentaries on sport fans, which focus on what fans do rather than why they do it. Presenting examples from Europe and North America, alongside those from developing sports markets such as Australia and Asia, the book explores similarities as well as diversity in fandom, while also considering the impact of newer digital developments in sport.

This book brings diverse explanations and cases together to reveal the psychology of sports fans, explaining how sport becomes embedded in the mind while delivering immense meaning and pro-social returns, despite the high investment costs. It will appeal to sports enthusiasts and anyone interested in sports fandom, sport psychology, sport sociology, and sport management.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
112
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032960401
Verschijningsdatum:
4/08/2025
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
129 mm x 198 mm
Gewicht:
449 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Een goed verhaal is geld waard

Krijg nu een € 4 voucher bij elke aankoop vanaf € 40
CADEAU
Terugkeeractie
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
e-bookactie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.