Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Politics of Nordsploitation takes a transnational approach to exploring Nordic 'exploitation' films in their industrial contexts, viewing them as not only political manifestations of domestic considerations but also to position Nordic film cultures in a global context. Incorporating a wide range of films, from international cult classics like They Call Her One Eye (1974), homegrown martial arts films like The Ninja Mission (1984) to contemporary crowd-sourced fan productions like Iron Sky(2012), this volume examines the remarkable diversity of genre-based, commercially and culturally exploitative film production throughout the Nordic countries - emphasized here through the term 'Nordsploitation'.
This volume provides a historical exposition of largely ignored marginal films and film cultural patterns. It also outlines how influential these films have been in shaping the development of Nordic cinema. The effects are visible in the films of the new millennium as previously marginalized practices now enter the mainstream. With sharp insights and new research, The Politics of Nordsploitation redefines the concept of 'exploitation' and its role in small nation cinemas.