Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Claimed by many to be the most frequently documented artifact in American archeology, Dighton Rock is a forty-ton boulder covered in petroglyphs in southern Massachusetts. First noted by New England colonists in 1680, the rock's markings have been debated endlessly by scholars and everyday people alike on both sides of the Atlantic. The glyphs have been erroneously assigned to an array of non-Indigenous cultures: Norsemen, Egyptians, Lost Tribes of Israel, vanished Portuguese explorers, and even a prince from Atlantis.
In this fascinating story rich in personalities and memorable characters, Douglas Hunter uses Dighton Rock to reveal the long, complex history of colonization, American archaeology, and the conceptualization of Indigenous people. Hunter argues that misinterpretations of the rock's markings share common motivations and have erased Indigenous people not only from their own history but from the landscape. He shows how Dighton Rock for centuries drove ideas about the original peopling of the Americas, including Bering Strait migration scenarios and the identity of the "Mound Builders." He argues the debates over Dighton Rock have served to answer two questions: Who belongs in America, and to whom does America belong?