Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Having drawn on local knowledge and private information for The Spy and on his own boyhood experiences for The Pioneers, it was inevitable that Cooper would seek a way to convert yet another area of his special knowledge into art. His first choice of career had been the U.S. Navy, in which he served as a midshipman from 1808 to 1810.
In 1823, Cooper began writing The Pilot, which he saw as a sea novel that seamen would appreciate for its fidelity and yet one that landsmen could understand.
"Cooper's poetic power is reserved for the sea, which is no backdrop but a separate world with forces and laws of its own. The individuation of the ships, particularly the personification of the Ariel, contributes to the magic, but the exhilaration of the book comes from the triumph of human skill and intelligence over the uncertainties and downright hostilities of a world of waves, winds, and hidden reefs. The land offers neither a comparable challenge nor so heady a victory." -- from the Introduction.