Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
2012 marked the centenary of the first performance of Arnold Schoenberg's Pierrot lunaire, Op. 21, and over the last hundred years its mixed chamber ensemble has become, in all its protean forms, a principal line-up for modern music. This book, the first of its kind, chronicles the ensemble's evolution from Pierrot's earliest performances, monitoring its influence on the Continent as well as upon Walton, Britten, Lutyens and Searle in Britain. In particular, it watches the growth of The Pierrot Players [later The Fires of London] one of the most galvanizing groups in post-war British music, and looks carefully at the social dynamics among its players and composers, notably Peter Maxwell Davies and Harrison Birtwistle. With photos, and drawings by Milein Cosman and David Hockney. CHRISTOPHER DROMEY took his PhD at King's College London and is now Senior Lecturer in Music at Middlesex University.