• Afhalen na 30 minuten in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 25
  • Ruim aanbod met meer dan 10 miljoen producten
Je kan mogelijk hinder ondervinden wegens een update van de Vivlio cloud. Onze partner voorziet vanaf maandag 14 juni geen onregelmatigheden meer. Bedankt voor je begrip.
  • Winkels
  • Verlanglijstje
  • Winkelmandje
€ 9,95
+ 19 punten
Uitvoering
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 25
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Haal af binnen de 5 werkdagen nadat je bestelling klaarligt

Omschrijving

This survey provides a brief and selective overview of research in the philosophy of mathematics education. It asks what makes up the philosophy of mathematics education, what it means, what questions it asks and answers, and what is its overall importance and use? It provides overviews of critical mathematics education, and the most relevant modern movements in the philosophy of mathematics. A case study is provided of an emerging research tradition in one country. This is the Hermeneutic strand of research in the philosophy of mathematics education in Brazil. This illustrates one orientation towards research inquiry in the philosophy of mathematics education. It is part of a broader practice of 'philosophical archaeology': the uncovering of hidden assumptions and buried ideologies within the concepts and methods of research and practice in mathematics education. An extensive bibliography is also included.

Specificaties

Toon meer

Beoordelingen

Uitgebreide specificaties

Inhoud

Eigenschappen

  • Productcode (EAN): 9783319405681
  • Verschijningsdatum: 9/08/2016
  • Uitvoering: Paperback
  • Bestandsformaat: Trade paperback (VS)
  • Afmetingen: 156 mm x 234 mm
  • Gewicht: 63 g