Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Siegbert Tarrasch and Aron Nimzowitsch could be called the two vainest chess players in history. This book tells the fascinating story of their lifelong rivalry. They clashed as personalities, as players and as chess writers, both searching for the truth in chess, but with very different perspectives. Tarrasch is seen as the dogmatic theorist and, according to Nimzowitsch, didn't offer much more than the well-meaning advice of a housewife. Nimzowitsch is the philosopher, the designer of a complete system; that explains everything there is to know about chess to future generations of students. Does chess history treat these giants fairly or are they mere caricatures? And what was the role of the third protagonist in this debate, Semyon Alapin, whom Nimzowitsch condescendingly called ‘an artist of variations’? These questions, and these different viewpoints, are at the heart of this in-depth investigation.
Hendriks offers a wonderful and often highly entertaining look at this great controversy. The many chess fragments nicely illustrate how our expertise has evolved in this turbulent period of chess history.