Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This examination of the fate of lost ideas after the Protestant reformation explores what might be called the pathology of the Renaissance. The first part of the book treats Spenser's Faerie Queene and Milton's Paradise Lost, concentrating on vacant cultural spaces and abandoned icons to trace the gap between sacred and secular life, between poetry and belief. The second part focuses on Shakespeare's Hamlet and Elizabeth Cary's Tragedy of Mariam to investigate the eschatological implications of this gap, the ways that history is disentangled from memory and nostalgia severed from experience. The book challenges readings of Renaissance culture as an increasingly secular one, proposing that sacred symbols and practices still powerfully organized the English moral imagination, oriented behaviors and arranged perceptions, and specified the limits of the known world.