Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the leading historians of medieval universities in the last generation, Gaines Post published less than a quarter of his 1931 dissertation on the role of the papacy in the rise of universities. The entire work merits publication, both because of the remaining content and because it reveals more on how Gaines Post, a product of Charles Homer Haskins' seminar at Harvard in the late 1920s, approached his subject. The volume covers the interaction of the papacy with multiple universities from the twelfth and thirteenth centuries and opens up a much broader range of topics, considering papal intervention and influence in the areas of licensing to teach, financial support for masters and students, dispensations for study, regulation of housing rents, and the founding of colleges.