Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In The Othering of Women in Silent Film: Cultural, Historical, and Literary Contexts, Barbara Tepa Lupackexplores the rampant racial and gender stereotyping depicted in early cinema, demonstrating how those stereotypes helped shape American attitudes and practices. Using social, cultural, literary, and cinema history as a focus, this book offers insights into issues of Othering, including discrimination, exclusion, and sexism, that are as timely today as they were a century ago. Lupack not only examines the ways that dominant cinema of the era imprinted indelible and pejorative images of women--including African Americans, Native Americans, Asians, Hispanics, and New Women/Suffragists--but also reveals the ways in which a number of pioneering early filmmakers and performers attempted to counter those depictions by challenging the imagery, interrogating the stereotypes, and re-politicizing the familiar narratives. Scholars of film, gender, history, and race studies will find this book of particular interest.